Jim Bird.  Bloxwich (Anglaterra), 1937 - La Laguna de Alpera (Albacete), 2010. D'aquest artista britànic sempre s'ha destacat que la seva obra conté poesia, pintura i cal·ligrafia a parts iguals. Establert a Mallorca des de 1958, va residir també llargues temporades a Nova York. Estudià disseny gràfic i a les seves primeres exposicions (a la Galeria Barroc de Sitges, 1970, i a la Vandrés de Madrid, 1972) mostrà una obra seduïda per l'abstracció geomètrica que aviat derivà cap a un llenguatge particular que pot definir-se com una conjunció entre l'informalisme matèric europeu i l'expressionisme abstracte americà. Realitzà la seva primera exposició a Mallorca a la Sala Pelaires, el 1975, any en què també va exhibir a la Galeria Punto de València. En el 1979 va fer la seva primera exposició a la Galeria Joan Prats de Barcelona, amb la qual va mantenir una intensa relació al llarg de tota la seva carrera, que li va permetre exposar als seus espais de Nova York, Tòquio i Los Angeles, individualment i col·lectivament. En el 1986 entrà en contacte amb la Galeria Altair de Palma amb dues exposicions "Clar Obscur. Renate Ponsold" i "Letters to Spain. Monotips". De llavorç ençà tant la seva obra pictòrica com la seva obra gràfica ha estat exposada a prestigiosos espais del Canadà, Anglaterra, el Japó, els Estats Units i Espanya. Cal destacar exposicions com "Poesia pintada" (Casal Solleric, Palma, 1998), "Dos zapatos" (Galeria Altair, Palma, 2003) i "Retrospectiva Jim Bird. Pintures 1987- 2004" (Sa llonja, Palma, 2004). Fortament unit a la poesia, va realitzar carpetes d'obra gràfica amb Francesc Verdú i Roc Casagran, editades pel taller 6a de Palma. Autor d'una obra d'energia contagiosa, l'abstracció de Bird constata la seva passió pel dibuix i la seva preocupació per l'harmonia i l'equilibri espacial, tan gestual com evocador i, en qualsevol cas, sempre lluminós.

JIM BIRD

JIM BIRD