Pau Lluís Fornés Isern. Palma (Mallorca), 1930 - 2006. Va néixer el 15 de desembre de 1930, a El Terreno. Fill de Pep Fornés, d'ofici forjador, i de Catalina Isern, que regentava un taller de brodadores, també aficionada a la pintura naif i al món de l'art, això va influenciar a què el seu fill es dediqués al món de la pintura. La seva carrera com a pintor començà sota les directrius de Pere Quetglas ""Xam"". De jove ja va manifestar una gran destresa pel dibuix i va ser un dels primers a separar-se del llenguatge postimpressionista que dominava el panorama artístic illenc. Residí a Madrid de 1968 fins a 1973 i a Barcelona de 1977 a 1985. Només amb vint anys ja va realitzar la seva primera exposició individual l'any 1950 al Cercle de Belles Arts de Palma, un fet que constata la precocitat d'aquest autor que va consagrar tota la seva vida a la pràctica artística. Seguiren mostres a Madrid, Nova York, París, Amsterdam, Londres, entre d'altres.

Fornés va mantenir-se fidel al seu llenguatge des del principi: ""figures estilitzades, de grans ulls i llargues mans que protagonitzen la seva obra, apareixen embolicades d'una atmosfera lírica i fantasiosa; flors, fruites i objectes propis de les naturaleses mortes"". Els temes clàssics van ser una constant a les seves pintures, a més d'una gamma cromàtica extensa. ""Olis i acrílics aplicats sobre tela o paper conformen el gruix de la seva obra"".
Al seu treball convergeixen múltiples i variades influències, entre les quals es poden ressenyar la dels mestres del quattrocento italià, la dels primitius flamencs, la dels manieristes del XVI o la dels simbolistes - i especialment Moreau - de fi de segle XIX. En qualsevol cas, el seu estil voluptuós i deliberadament abarrocat ha deixat entreveure un vast bagatge cultural, que ha permès que la seva pintura s'anés erigint en una suggestiva caixa de ressonàncies de temàtiques molt diverses: poètiques, musicals, mitològiques, teatrals, cinematogràfiques, religioses, etc.

També, es va dedicar a escriure gloses i un parell d'obres de teatre. Una de les quals s'estrenà al teatre Xesc Forteza. «Aristina».

L'any 1976 exposà al Casal de Cultura de Sóller on actualment hi ha un mural que cobreix tota una paret del segon pis, dedicat als polítics dels anys 80, i donat al Museu Contemporani Modernista de Can Prunera de Sóller.

L'any 1994 el rei emèrit D. Joan Carles I el va rebre al Palau de Marivent i va fer entrega d'un quadre dedicat a la reina emèrita Dña Sofia.

L'any 1997 va enviar una col·lecció de quadres per a ser exposats al Museu Anthony F. Giordano Gallery de Long Island, també al Dowling College, així com al National Arts Club de Nova York, on tingué un gran èxit.
Pau Lluís Fornés va passar els darrers anys de la seva vida a la residència de persones majors de Sa Font Sana (Son Armadams). Va morir dia 12 de desembre de 2006, als 75 anys, a la Clínica Rotger de Palma, a causa d'una insuficiència respiratòria.

PAU LL. FORNÉS

PAU LL. FORNÉS