Pep Llambías. Alaró (Mallorca), 1954. Realitzà la seva primera exposició individual a la Casa de Cultura d'Alaró el 1975, quan encara no transitava pels rumbs que han constituït posteriorment la seva trajectòria artística més reconeguda, que no són altres que una sàvia mescla del pop art i el conceptual, combinant el dibuix i el treball manual amb materials industrials i noves tecnologies. Amb el temps el seu discurs artístic (dibuixos, escultures, instal·lacions, collages) s'ha anat acostant a la poesia visual i, en qualsevol cas, no s'ha mogut un mil·límetre dels seus plantejaments temàtics bàsics: ironia i tendresa on home i natura comparteixen protagonisme i amb la paraula com a matèria de reflexió. El seu autèntic viatge artístic comença als anys 80, amb les exposicions individuals al Cercle de Belles Arts (Palma, 1980), la Galeria Zen (Múrcia, 1981), la Galeria Antoni Ribas (Palma, 1981), el Claustre de Sant Antoniet (Palma, 1983), la Galeria Bearn (Palma, 1985), el Museu de Sóller (1987), la Galeria Joan Oliver Maneu (Palma, 1988), la Torre de ses Puntes (Manacor, 1989) i "Babel" (Galeria 4 Gats-Ferran Cano, Palma, 1989). Ja en els noranta, exhibeix a la Galeria Maior de Pollença (1990), la Galeria My name's Lolita Art (València, 1992), "Souvenir" (Galeria Xavier Fiol, Palma, 1992), la Galeria Espai Mínim (Múrcia, 1994), la Galeria Gilde (Guimaraes, Portugal, 1996) i la Galeria Tomás March (València, 1996). El 1997 presenta "Dirección Única" a la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca. I un any més tard "One man show" a l'Artissima de Torí. El 1999 presenta l'escultura Palma amb motiu de la Universíada (Palma) -que esdevé amb els anys una autèntica icona de la ciutat- i realitza l'escultura-instal·lació Niu en es Migjorn Gran, Menorca. Posteriorment vénen les seves individuals "Las mentiras de la luna" (Centre Cultural Contemporani Pelaires, Palma, 2001), "Del desig a la casualitat" (Casal Son Tugores, Alaró, 2002), "L'abecedari de les imatges deixades" (Sa Llonja, Palma, 2006) i "Sair do Lugar" (Galeria Mario Sequeira, Braga, Portugal, 2006). Ha participat a múltiples exposicions individuals i fires internacionals, i la seva obra ha viatjat a Portugal, França, Alemanya, Estats Units, Cuba i Itàlia, entre d'altres. Es poden veure escultures seves també a Cala Estància (Vent), a la Plaça Mallorca d'Inca (X,I,Z) i a la cala Sant Viçens d'Eivissa (Niu).

PEP LLAMBÍAS

PEP LLAMBÍAS