Pere Bennàssar. Felanitx (Mallorca), 1963. És pintor, escultor i ceramista per herència familiar. Ha viscut llargues temporades entre el Marroc i Palma. Actualment ha fixat la seva residència a Felanitx. Estudià a l'Escola d'Arts i Oficis de Palma i el 1984 participà a la primera mostra col·lectiva a 4 Gats també a Palma. Aquest mateix any presentà la seva primera exposició individual a la Sala de Cultura de Sa Nostra de Felanitx. De llavors ençà, ha exposat, entre d'altres ciutats, a Girona, Barcelona, Maó, Eivissa, Madrid, Sant Sebastià, Gothenburg, Berlín i Los Ángeles, i ha rebut diversos premis, com el 1r premi de Pintura Fundació Barceló (Palma, 1991), i el 1r Premi Ciutat de Manacor de Pintura (2001). La seva relació amb la ceràmica procedeix d'una llarga tradició familiar. Son pare va fundar, fa més de cinquanta anys, un taller ceràmic en el qual des de petit començà a conèixer els secrets de la manipulació del fang, coneixements que amplia més tard al Marroc, estudiant la terrisseria berber. L'any 2002, el Casal Solleric organitzà una gran retrospectiva de la seva obra, on presentà pintures de gran format i ceràmiques realitzades entre 1986 i 2002. És autor d'una obra prolífica , on el dibuix i la policromia ocupen un capítol destacat. A les seves obres, amb tendència al barroquisme expressionista, hi ha clares referències a les primeres avantguardes del segle XX -Picasso, Braque, Picabia, Miró, Matisse- , especialment a l'etapa cubista i a l'expressionisme abstracte nord-americà, sempre dins la figuració. Ha participat a les fires ARCO, Interarte, Basilea, Art Frankfurt i Kunst-Rai. A gran part de les seves obres incorpora el collage i objectes de rebuig -cordes, cartrons, fustes...- i a les darreres mostres introdueix la tècnica del mosaic a la seva pintura, amb la qual cosa es constata l'evident seducció que en aquest artista ha exercit -i exerceix- l'art popular islàmic.

PERE BENNÀSSAR RIERA

PERE BENNÀSSAR RIERA