Antonio Sabater Martorell. Palma (Mallorca), 1928 - 2002. Pintor mallorquí que formava part del Grup dels Set, un grup de pintors que es van unir l'any 1948 per a lluitar contra l'art vulgar de la postguerra. Artista amb una llarga trajectòria que començà quan només tenia onze anys experimentant amb la tècnica a l'oli i formant-se fins als catorze anys a l'Escola d'Arts i Oficis de Palma. Pel maig de l'any 1947 presentà la seva primera exposició individual en el Círculo de Bellas Artes de Palma on el pintor William Edward Cook adquirí una de les seves obres i més tard passà a ser el seu mestre. Assimilà aleshores, de manera molt interioritzada, la reflexió colorista i espacial pròpia de W.E. Cook, i a partir d'ell va descobrir l'obra de pintors postimpressionistes i fauvistes com Cézanne i Matisse, dels quals reb una forta influència. Exposà també en les Galeries Quint (1948 i 1949), en les "Sapi" (1949), en el Círculo de Arte y Cultura de Inca (1951), en el Círculo de Bellas Artes de Palma (1951 i 1953), i en les Galeries Costa (1955). L'any 1955 es traslladà a Caracas on alternà la pintura amb la realització de decorats pel teatre de la Universitat de Venezuela. Va obtenir una beca de viatge als Estats Units. Exposà en el Country Club de Caracas i posteriorment en nombroses i importants exposicions col·lectives, entre elles en el XIX Saló Oficial d'art veneçolà (1959) i en el XIII Saló dels Independents. Després de catorze anys d'estància als Estats Units, tornà a Mallorca on continuà exposant en les galeries Costa, Grifescoda, Círculo de Bellas Artes, Maneu - Moncadas, Galería Danús, Galeria Brondo, etc. També en diferents pobles de Mallorca, Guadalajara, Cuenca, Galerie Poseidon a Zurich i Estats Units.

SABATER MARTORELL

SABATER MARTORELL