Tudanca. José Luís González. (Cantàbria), 1944- Palma (Mallorca), 2011. Titulat en Decoració a Barcelona. El 1978 exposà per primera vegada a Palma de manera individual a la Galeria Byblos. Des de llavors mostrà les seves obres regularment a tota Mallorca però també a Madrid, Santander, Màlaga, Eivissa, Bilbao, Hamburg i Barcelona. Quant a les exposicions col·lectives, les seves pintures feren part de mostres organitzades a totes les illes Balears i en la Península així com a Hamburg, San Francisco, Torí, Zurich, Boston, Santa Fe (Mèxic) i Gante (Bèlgica). Participà també en algunes fires internacionals d'art impulsades a Frankfurt, Niza i Amsterdam, entre d'altres.

La seva tasca fou reconeguda per nombrosos premis entre els que destaquen la Primera Medalla d'Aquarel·la del Saló de Tardor, de Palma (1984), premi de la Biennal de Pintura Maria Blanchard, de Santaner (1991) i la menció d'honor en el Certamen Nacional d'Aquarel·la, de Caja Madrid (1995), entre d'altres.

La seva obra forma part de diferents col·leccions d'art com la del Museo de Arte Contemporáneo de Nicaragua, Museo Municipal de Bellas Artes de Santander, Museu d'Art Contemporani de Mallorca (sa Pobla), Museu de Porreres, Govern de les Illes Balears, Ajuntament de Palma, Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca i la Col·lecció Testimoni de la Caixa.

TUDANCA

TUDANCA