Cap de Jove

JOAN BENNÀSSAR

FSV_2661_JOAN BENN SSAR
Anàlisi

"La meva pintura actual és una espècie de diari, no tant un diari de vivències com un diari de desigs". JOAN BENNÀSSAR.

Després d'experimentar amb l'informalisme i el cubisme, l'obra de Joan Bennàssar s'instal·la en una figuració clàssica que recorda al Picasso de la Suite Vollard. De la mateixa manera que en la famosa sèrie de gravats de l'artista malagueny, les composicions de Bennàssar s'impregnen d'erotisme i sensualitat en figures esbossades amb traços lleugers. Les escenes, íntimes i quotidianes, ens parlen d'una recerca del plaer i la bellesa en la dimensió ideal d'una existència plàcida, aliena als horrors del món. Les experiències passades amb l'expressionisme abstracte i l'informalisme passen literalment a un segon plànol, com a agitats fons sobre els quals es mostren els cossos i els rostres d'expressió serena.

Biografia de l'Autor

Joan Bennàssar. Pollença (Mallorca), 1950. Pintor, escultor, ceramista i gravador. Estudià Belles Arts a la Universitat de Barcelona, en la primera meitat de la dècada dels 70, anys de gran agitació política a Espanya que marcaren posteriorment la seva vida i, també, la seva obra. En aquella època la seva pintura es movia cap a l'informalisme, influït pels expressionistes abstractes nord-americans, però ja en la dècada dels 80 retorna a la figuració de caràcter expressionista, amb la qual experimenta profundament i que ja no abandona. El 1985 resideix uns mesos a Mèxic, estada que influeix en la seva pintura quant als colors. S'allunya de la figura humana i se centra en les coses i els objectes que l'envolten, representa natures mortes i introdueix el collage. Des de llavors alterna la presència i l'absència de la figura a la seva obra i les seves estades a Barcelona i Pollença. El 1987 torna a recuperar la figura a la sèrie Baños nocturnos, seguida per Naufragios (1988). El 1994 l'Ajuntament de Palma organitza una important retrospectiva de la seva obra Ses Voltes i l'any 2000 Sa Llonja de Palma acull "Trajectòries. De 1970 a 2000". Actualment viu i treballa a Pollença. Ha exposat a Alemanya, Suïssa, França, Anglaterra, Costa Rica i el Japó, entre d'altres. Ha realitzat escultures públiques per a l'Ajuntament de Barcelona (plaça de Sant Josep de Calassanç), Bordeus (Auditori de Merigna) i Palma (Universíada'99, plaça de la Feixina). Ha realitzat peces de ceràmica, la primera incursió a la qual va ser en col·laboració amb Martí Royo el 1983. És autor de múltiples treballs en litografia i serigrafia; ha realitzat monotips per al Parlament Europeu, il·lustrat llibres (Els argonautes de Josep Verd, La Sínia dels hores de Jaume Pomar); ha realitzat cartells (entre d'altres per al llançament del Diari de Balears, el 1996) i il·lustrat catàlegs com el realitzat per a la temporada d'òpera del Liceu de Barcelona, el 1997. Entre els seus darrers treballs destaca el volum Mallorca eròtica, un llibre que reuneix un total de 120 dibuixos que acompanyen una acurada selecció de glosses eròtiques de la tradició rural mallorquina, editat l'agost de 2007 i presentat a la Fira del llibre de Frankfurt. Aquestes il·lustracions són les que integren la seva exposició individual més recent a Ses Voltes (Palma, 2008).

Any
Tècnica
Oli damunt tela
Ubicació
1r pis, Sala 3
Procedència de l´Obra
Donació al Museu i Fons Artístic de Porreres el 9 d´Agost de 2009 durant les festes patronals.
Longitut de l'obra 50 cm
Amplada de l'obra 65 cm
© Copyright 2019 . Ajuntament de Porreres. Tots els drets reservats Dissenyat per Twin Force