Figuera de Son Barceló

ANDREU MAIMÓ

FSV_2667_ANDREU MAIM
Anàlisi

Obra que pertany a la sèrie anomenada Paisatge amb figueres. Inspirada en una temàtica de paisatge en la que l'artista s'endintra dins una activitat ja sigui pictòrica o escultòrica lligada a les figueres de Mallorca. Aquesta obra representa l'arbre, per excel·lència, característic de la nostra cultura, lligat a les nostres arrels i del qual el seu fruit també predomina dins la història gastronòmica de les Illes. Ens trobam amb una obra de gran format que representa les branques d'una figuera. Es tracta d'una pintura planimètrica marcada per una absència de fruit i de soca, tan sols és dedicà a representar de manera superposada les branques. Pel que fa a la gamma cromàtica, aquesta és grisosa, negre i blanca, pròpia d'una figuera en l'hivern. Hi predomina la línia que fa la funció d'emmarcar les diferents branques i pel que fa a la llum, és totalment homogènia.

Biografia de l'Autor

Andreu Maimó Barceló. Cas Concos - Felanitx (Mallorca), 1946. Pintor de formació autodidacta. Realitzà la seva primera exposició a Felanitx l'any 1969. Més endavant exposà a Manacor, l'any 1977, i a la Galeria Roch Minué de Palma l'any 1979. El següent any mostrà de bell nou, la seva obra a Felanitx i quatre anys després ho va fer a la Galeria Bennàssar de Pollença. L'any 1981 participà a la "VI Biennal de Pintura Província de León". L'any 1985 exposà a Londres a la "Jonathan Poole Gallery". Va participar a la mostra itinerant "13 pintors neofiguratius a Mallorca" organitzada per la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern Balear durant els anys 1984-85. També al "Saló de tardor. Biennal de pintura de les Balears 1985" organitzat per la Fundació Caixa de Pensions. Al 1988 participà a la mostra "Felanitx el Temps i l'Art". Continuà les seves exposicions a Galeries de Palma, al Museu de Menorca, etc.

Any
Tècnica
Oli damunt llenç
Ubicació
1r pis, Sala 2
Procedència de l'Obra
Donació per part del propi artista. Recollit per Joan Mesquida i Obrador.
Longitut de l'obra 200 cm
Amplada de l'obra 168 cm
© Copyright 2021 . Ajuntament de Porreres. Tots els drets reservats Dissenyat per Twin Force